شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون وزير ICT خبر داد:

راه‌اندازي سه موتور جست‌وجو و يک اي‌ميل در آينده نزديک

حکيم جوادي

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲:۰۰


رييس سازمان فناوري اطلاعات از راه‌اندازي سه جست‌وجوگر و حداقل يک اي‌ميل در آينده نزديک خبر داد.

علي حکيم‌جوادي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به سوالي که درباره سرنوشت و وضعيت فعلي موتور جست‌وجو و اي‌ميل فخر و فجر مطرح شده بود، اظهار کرد: فخر و فجر در واقع فراخواني براي شناسايي علاقه مندان همکاري در حوزه موتورهاي جستجو و پست‌هاي الکترونيکي بود تا علاقه‌مندان اين بخش اعلام آمادگي کرده و با گرفتن مجوز‌هاي لازم به فعاليت بپردازند، لذا محصولي با اين نام وجود نداشته است.

معاون وزير ICT درعين حال يادآور شد: در حال حاضر چندين موتور جست‌وجو در مراحل نهايي کار قرار دارند و در آينده‌اي نزديک زمان بهره‌برداري از آن‌ها اعلام خواهد شد.

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات هم‌چنين عنوان کرد: در زمينه‌ پست الکترونيکي هم مواردي وجود دارد اما به دليل آنکه ما قول داديم اسامي اين موتورهاي جست‌وجو و ايميل‌ها را اعلام نکنيم تا زمان بهره‌برداري نامي از اين پروژه‌ها نخواهيم برد.

حکيم جوادي هم‌چنين اظهار کرد: اکنون برخي از اي‌ميل‌هاي داخلي هم در مرحله‌ي تست‌هاي آزمايشي قرار دارند و به محض آنکه اين اي‌ميل‌ها براي بهره‌برداري آماده شوند، حتما اسامي آنها را اعلام خواهيم کرد.

اما وي در پاسخ به زمان بهره‌برداري از اين موتورهاي جست‌وجو و اي‌ميل‌ها اظهار کرد: تمام تلاش ما بر آن است که تا پايان سال اين موارد مورد بهره‌برداري قرار گيرند.

رييس سازمان فن آوري اطلاعات ادامه داد: برخي از اين پروژه‌ها از جمله برخي موتورهاي جست‌وجو هم آماده هستند، اما به دليل حساسيت‌هايي که در اين بخش وجود دارد اگر اين جست‌وجوگرها از کيفيت لازم برخوردار نباشند ممکن است بعدها آن طور که شايسته است توسط مردم مورد استفاده قرار نگيرند، به همين دليل لازم است روند بهره‌برداري از اين جست‌وجوگر‌ها با دقت کافي صورت بگيرد.

وي در عين حال يادآور شد: تمام اين موارد توسط بخش خصوصي و شرکت هاي دانش بنيان دنبال مي شود.

حکيم‌جوادي در ادامه خاطر نشان کرد: براي بهره‌برداري از اين طرح‌ها دو بخش نرم‌افزاري و سخت‌افزاري بايد مورد توجه قرار گيرند که اکنون از نظر نرم‌افزاري وضعيت ما بسيار خوب است و در زمينه‌ي تامين تجهيزات هم امور به خوبي پيش مي‌رود اما از آنجا که ممکن است پس از راه‌اندازي، اين سايت‌ها به يکباره با مراجعات متعدد مواجه شوند، لازم است که تعداد سرورهاي آن‌ها به حد نصاب برسد تا هيچ گونه مشکلي در اين زمينه رخ ندهد.

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال که در نهايت چند موتور جست‌وجو و اي‌ميل در آينده نزديک راه‌اندازي خواهد شد، اظهار کرد: اکنون سه موتور جست‌وجو همزمان با يکديگر پيش مي‌روند و وضعيت اميدوار‌کننده‌اي دارند. حداقل يک اي‌ميل هم در شرايط خوب قرار دارد که البته در نهايت مجموع طرح‌ها بيش از اين حد است.

حکيم جوادي در پايان يادآور شد: بايد اين نکته را هم مدنظر داشت که جست‌وجوگر‌ها به مراتب از اهميت و سرمايه‌گذاري بيشتري نسبت به ايميل‌ها برخوردارند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو